top of page

קפה פופולר - בראנץ' CAFE POPULAR

הבראנץ' בקפה פופולר פועל כבר מספר חודשים והצליח בעייני לשמור על הרמה הגבוהה שיש במקום בערב, כפי שחוויתי כאשר ביקרתי בארוחת הערב של המקום, עוד בימי הפתיחה (ועל זה תוכלו לקרוא: כאן).


אז טיפה אקדים ואספר על קפה פופולר, עבור אלו שעוד לא ממש מכירים. המקום נפתח כמעט לפני שנה בבית המלון "ג'ייקוב סמואל" כמסעדה המרכזית של המלון והוא מורכב משתי קומות. קומת הכניסה היא הקומה הראשית של המסעדה ומאפשרת ישיבה חיצונית בלבד (בחורף ישנו קירוי) והקומה התחתונה (1-) היא קומת הבר, בה קיים תפריט המסעדה בורסיה מצוצמצת והאווירה בה יותר נוכחת שכן התאורה חשוכה הרבה יותר והווליום גבוה הרבה יותר. מאז פתיחתו, המקום מצליח לשמר סטנדרט גבוה ולהישאר בכותרות.

מיקום פינתי, באווירה של רחוב דיזינגוף



הפעם הגעתי לבראנץ', שפועל מספר חודשים בודדים ובו הישיבה היא רק בקומה הראשית. המילה "בראנץ'" בקפה פופולר היא לא רק שם יפה ומושך לארוחת בוקר רגילה במסווה, אלא ממש בראנץ', השילוב של בוקר וצהריים הוא בדיוק כאן! לצד סלט עגבניות מעניין תקבלו גם טרטר דג, רוסטביף עם ביצת עין או מנת שרימפס.

מבחינת הקונספט, הוא מאוד פשוט ונוח, שכן התפריט כבר מובנה ומחירו לסועד הוא 98 ש"ח. יוגשו לכם שלושה סבבים של מנות קטנות, כאשר סגנון המנות נהיה מעט יותר כבד ו"רציני" ככל שמתקדמים. בסבב הראשון שש מנות, בסבב השני שלוש מנות וגם בסבב השלישי שלוש מנות.

המקום מכבד מאוד את הבראנץ' גם בשתייה, שכן קוקטיילים מאוד מומלצים כאן עם ארוחת הבוקר, אבל אם תרצו קפה גם את זה תוכלו לבקש.


ובואו נתחיל לפרט:

הגעתי יחד עם חברה בדיוק בזמן ונתבקשנו להמתין מספר דקות לשולחננו. כשהתיישבנו בשולחן כבר חיכו בו התפריטים והבנו שהצורך להסתכל בהם הוא רק להתרשמות או כדי לבדוק אם יש מרכיב באחת המנות שאנחנו לא אוהבות ושכדאי לבקש להחליפו או להוציאו. לאור כך, ההזמנה עם המלצר כמובן התנהלה ביעילות, הוא רק וידא כי אין אלרגיות או בקשות ספציפיות וביצע את ההזמנה שלנו. בינתיים קיבלנו בקבוק מים לשולחן ואז האוכל התחיל להגיע.



הסבב הראשון:



סלט עגבניות – בסגנון קצת שונה. הסלט מוגש בתיבול תערובת תבלינים הנקראת דואה מצרית שכוללת זרעי כוסברה וכמון, בוטנים ועוד כך שהתיבול היה שונה משל סלט עגבניות רגיל והבוטנים נתנו נגיעה טיפה אסייתית למנה. בנוסף לכך היה בסלט גם קריספי שאלוט שהשתלב טוב.

גבינת "משק דותן" על קרם עגבניות חריף – הגבינה הזכירה מעין גבינה בולגרית (לא מעודנת) במליחותה והקרם בצבעו ובטעמו היה ממש לא חריף, כך שחשדתי יותר שמדובר בקרם פלפלים, אבל זו הייתה צלוחית טובה, מהיותר פשוטות של הבראנץ'.

סלט כרובית – גרסה מוקטנת (מדי אם תשאלו אותי) של סלט הכרובית של תפריט הערב מהמקום, שכבר תפס לו שם מכובד. בסלט תמצאו עלים ירוקים, אגוזי לוז, גבינת פקורינו וכרובית, שמגיעה טרייה כך שהיא נשמרת מאוד קראנצ'ית. כל המרכיבים קצוצים דק. כיפי ומאוד רענן, אם כי הרגיש שהיה אפשר למלא את הקערה קצת יותר.

ברוסקטה פריקסה – מנה מעולה וכיפית של פריקסה עם טונה טרייה ולימון כבוש. המנה כולה היא בגודל של ביס, נוחה לאכילה ויציבה. הטונה הייתה עדינה, הוסיפה לטעמים אבל לא השתלטה עליהם.

סלמון מעושן – הגיעה פרוסה אחת למרות שהיינו שתיים אז חבל קצת. לצידו הוגש סלט תפוחי אדמה עם בצל מטוגן. די סטנדרטי אבל הסלמון היה ורדרד וטוב.

סביצ'ה דג ים – הפייבוריט שלי בסבב זה. דג לבן בסלט קיצי עם ירוקים שונים, בצל, עלי זעתר טריים, מתובל בחמיצות עדינה וטובה ומוגש על קרם שמנת חמוצה. מנה מצויינת וגם די גדולה.

קיבלנו גם סלסלת לחמים שהיו מצויינים, אוורירים וטריים מאוד, עם פרג ושומשום שחור. בנוסף קיבלנו פרוסה של מעין לחם מטוגן שהיה מאוד כבד ושומני בעייני ובעיקר לא שווה את הקלוריות ביחס לטעמו שהיה אנמי ותפל.

לחם עם חמאה וריבה – שהגיע באיחור משאר המנות. היה בסדר גמור, בסגנון של בייגל ירושלמי. הריבה הייתה "קריטית" כאן כי היא הייתה הבריחה היחידה האפשרית למתוק (חוץ מקינוחים אם תרצו בסוף, בנפרד מתפריט הבראנץ').



הסבב השני:


שרימפס – 2 שרימפסים על קרם חציל שחור מעודן עם עשבים ובצל. לא מנה מרגשת בעייני אבל בהחלט מביאה את הנגיעה של הבראנץ'.

פסטייה – מעודנת וטובה, אם כי הייתי שמחה לקצת יותר מילוי. מדובר במעין כיסון מטוגן שבתוכו תרד וגבינה מלוחה (עדינה מידי לטעמי). הפסטייה הוגשה לצד מעט יוגורט ורסק עגבניות שמאוד התאימו בטעמים אבל הגיעו בכמות קטנה מידי שלא הספיקה לי.

מסבחה שעועית לבנה – מנה מצויינת ומפתיעה של מסבחה משעועית לבנה עם מעט טחינה כשמעל כמות נאה מאוד של תבשיל בשר מפורק.



הסבב השלישי:



רוסטביף – שהיה מעולה, הגיעו בערך כשתי פרוסות וחצי כשעליהן ביצת עין מהממת. הצהוב היה די עשוי אבל לא התייבש, נשארה בו מידת עסיסיות, בדוגמת צבע צהוב מבריק וזה היה נהדר עם הרוסטביף.

סופריטו חציל – הוגש עם ביצה חומה ויוגורט עיזים. מנה יותר חריפה אבל כיפית. את החציל לא ממש הרגשתי והאסוציאציה הראשונית שלי מהטעימה הייתה חמין של שבת, בהחלט נחמד.

מקושקשת – מוגשת עם ראגו פטריות ופרמז'ן. לדעתי המנה הזו יותר התאימה לסבב השני, אבל אולי המחשבה הייתה לשבור את הכבדות במעט ביחס לשאר המנות. את ראגו הפטריות לא מאוד אהבתי והמקושקשת הגיעה במידה יחסית לא עשויה.


לשתייה – בחרתי בקפה קר (12 ש"ח) שהוגש בגווני קפה יפים בכוס שמאוד אהבתי והיה ממש טוב, עם מרירות עדינה.

הקוקטייל שבחרנו גנב את השואו – "דרדר" (42 ש"ח) על בסיס וודקה, צ'ילי, אננס ופסיפלורה. המרקם היה די סמיך בעיני, הרגיש אפילו מעט מוקצף והטעמים השתלבו נהדר. קצה הכוס עוטר בתבלין אדמדם חריף, סביר שצ'ילי אדום, שנתן טוויסט ממש כיפי. ההגשה הייתה קלאסית ואלגנטית. קוקטייל מומלץ מאוד, בהחלט מתאים לבראנץ'.


ועוד כמה דברים קטנים:

- רוב המנות מאוד קטנות (צלוחיות או ביס), אבל אכלתי כל כך הרבה מנות ששבעתי מאוד.

- בנוסף, גדלי המנות השונות מותאמים למספר הסועדים, אז אל תדאגו מהבחינה הזאת, כל אחד יקבל מהכל.

- דעו שבקיץ הישיבה היא חיצונית אבל יש במקום מאווררים (אם אני ישבתי במקום ביום של 33 מעלות ורוב הזמן לא מאוד סבלתי, גם אתם יכולים!)


לסיכום:

מחיר: 98 ש"ח עבור הבראנץ' ללא שתייה. עם קפה קר וקוקטייל אחד המחיר לזוג היה 250 ש"ח לפני טיפ.

שירות: יעיל, המלצר שלנו היה מאוד נחמד.

טעם: רוב המנות היו ממש טובות. מתאים לאנשים שאוהבים לאכול הכל (בשר, דגים, פירות ים, גבינות).

רעש: המקום נמצא ברחוב דיזינגוף, כך שיש מעט רעש מהסביבה, אבל לא משהו חריג.

עיצוב: יפה, אלגנטי ושיקי.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: הזמינו מקום מראש.

כתובת: דיזנגוף 197, תל-אביב.

שעות פתיחה: בראנץ' - ו'-ש' 10:00-14:00.

טלפון: 03-555-2020


תפריט בראנץ':


קינוחים:


Comments


bottom of page