top of page

פופינה POPINA

"פופינה" הייתה אכזבה. זו תמצית הסיפור.


ה"פופינה" היא מסעדת שף שמדוברת רבות ומתחזקת מוניטין טוב (כך שמעתי), אבל בפועל, אחרי ביקור אחד אני לא מצליחה להבין איך ולמה. זה לא שהשירות היה לא טוב (לא היה נהדר, אבל לא היה גרוע) או שמדובר במעידות חד פעמיות שאולי קרו בביקור שלי, אלא פשוט מדובר באוכל שטעמו לא מוצלח במיוחד ולא מצדיק את המחיר.


הגעתי לשולחן עבור שמונה סועדים ולמראית העין התרשמתי מעיצוב המסעדה לטובה. התאורה לא כהה בכלל ונעים לשבת במקום, המטבח פתוח וחוץ מזה שישבתי עם הגב אליו, נהנתי להפנות את המבט לאחור מידי פעם ולראות מה קורה, נראה שהצוות עובד טוב יחד ושהאנרגיות במקום חיוביות.

בנוסף, בכניסה, ישנו ריבוע של רצפה שקופה וכך נחשפים למרתף יינות קטן, מוסיף עניין ובהחלט שונה ומיוחד.


עד כה הכל בסדר


אבל אז פתחתי את התפריט ובו מתחיל הבלגן.

ב"פופינה", התפריט מחולק לפי חמש טכניקות בישול שונות (כבישה, אידוי, צלייה, אפייה ובישול ארוך) ובהתאם לכך יש לכל טכניקה מנה ראשונה, "מנות הניתנות לחלוקה" (שקר), עיקרית, קינוח וקוקטייל.

התפריט לא ברור. אין שום הבדל מובהק כדי לדעת מה נחשב למנה ראשונה, מה לביניים ומה לעיקרית, אז שאלנו את המלצר שהסביר לנו שיש סימון של עץ ליד מנה שהיא גדולה יותר וכל מיני פירושים שהיו חסרי תועלת, נאלצנו פשוט להיעזר בו שוב ושוב כדי לזכור מה מתאים לכל גודל/סוג מנה, כדי לנהל את ההזמנה של השולחן שלנו.


לאחר התלבטויות בחרנו ב:

טרטר ירקות שורש כבושים- שהוגש יפה והיה נחמד בטעם, אם כי הטעמים היו די טריים ולא כבושים וחמצמצים. הרגיש לי שעם כשרונות הבישול הלא כל-כך גבוהים שלי, אוכל להכין משהו דומה אבל יותר מיוחד ומעניין.


סשימי טונה בפרונט וטרטר ירקות שורש כבושים מאחור


מנת ספיישל: סשימי טונה אשכוליות (72 ש"ח) - שהייתה פשוט מביישת בגודל שלה. מעולם לא הייתה לי בעיה עם כך שלרוב המנות קטנות במסעדת שף, אבל אפשר לומר שה"פופינה" שברה שיאים. שש חתיכות קטנות מאוד של דג טונה שלא נחקק בזכרוני והטריות שלו באם נכחה או לא, לא שיחקה תפקיד חשוב.


פיצת פירות-ים (78 ש"ח) - פיצה זה לא.. "פיצית" זה כן. הבצק של ה"פיצה השחורה" כפי שתוארה בתפריט, היה לא יותר מתזכורת לפיצה טורטייה זולה שמגישים בברים. לא טעים, הרגיש כמו קרטון רטוב מעט. התוספות מעל (קרם גבינת עיזים, שרימפסים קצוצים וסקאלופ) לא התחברו כל-כך על אף הרצון להיות יצירתיים. לא הייתי קרובה לליפול מהרגליים ובסופו של דבר פיצה זה ממש לא היה.

פיצת טלה מעושן (74 ש"ח) - טעמים שאני אישית פחות מתחברת אליהם אבל בתפריט היה כתוב שמדובר בבצק בזיליקום אז הייתי חייבת לבדוק. הבצק גם במקרה הזה היה דק ביותר וכל התיאור המיוחד לא התיישב עם הטעימה בפועל.

אציין שהמלצר היה מודע לכך שמנות הפיצה הוזמנו כשיירינג לשולחן ולא טרח לציין שגודלן לא יותר טוב ממגש אישי של פיצה דומינוס (במקרה הטוב), מה גם שהן כמובן הרבה פחות משביעות (ובא לי להגיד שגם פחות טעימות מדומינוס, אבל זה כבר מרגיש לי אכזרי).

פיצת פירות-ים בפרונט, פיצת טלה מעושן במאחור



רביולי ריבת דלעת (118 ש"ח) - המנה מגיעה יחד עם כבד אווז, אמרטו, שקדים וקציפת כמהין. עוד מנה מביישת בגודלה. המנה הוזמנה כמנה ראשונה לחלוקה בשולחן של שמונה אנשים, אבל כשהגיעה גילינו שמדובר בשלוש יחידות רביולי. גם אם נחצה כל כיסון לשניים וכל אחד יטעם רק ביס קטן, נגיע לשישה אנשים ולא לשמונה (עשיתי חמש יחידות מתמטיקה בתיכון...). הרביולי היה טעים אבל כמובן שלא יכולתי להנות ממנו בכמות כזו.



סלט ירוק פופינה (64 ש"ח)- מגיע עם סלנובה, אנדיב סגול, תפוח עץ כבוש, גזר, פקאן קלוי, גבינה, שמן זית וליים. בחרנו בו רק כי לא היה סלט יותר מעניין מכך בתפריט. לא משהו מרגש. אבל זו הייתה המנה היחידה שהייתה בגודל ראוי.




המבורגר טלה בבישול ארוך - מנת ביניים של 2 המבורגרים ששידרו קמצנות וההגשה שידרה "זול" ולא יוקרתי. המנה מגיעה עם: דובדבן אמרנה (לא הצלחתי להבין מה הקשר), לחמניה מאודה (באן), איולי לימון כבוש, בזיליקום וכרוב כבוש.




עוף מושחת (98 ש"ח) - כרע עוף קריספית על חסה צלויה ובריוש, ביצה עלומה ורוטב שמנת כמהין. מנה די "כבדה" שבדיעבד לא מתיישבת לי בכלל עם מנות שמוגשות במסעדות שף.




פילה עגל - לא הגיע במידת העשייה המבוקשת על אף שהדגשנו זאת ולכן המתנו בזמן שהוחזר לאש. הסטייק עצמו היה טוב, אך התוספות הגיעו בכמות מאוד קטנה ולכן המנה לא תשביע כל אחד.




פילה מוסר צלוי (134 ש"ח) - לא ידעתי שאפשר להחריב עד כדי כך מוסר. המנה הגיעה עם ניוקי צלוי, אפונה, ברוקולי, באקצ'וי ופנצ'טה טלה, מאוד דומה לבייקון בטעמו והשתלטה על כל הטעמים במנה. עד היום לא שמעתי על מנה שמגישים בה דג ובייקון/פנצ'טה טלה, כנראה מהסיבה שביחד המרכיבים פשוט לא עובדים. היה עדיף לנסות להסיר את ההתחכמות במנה כדי שנזכה לקבל משהו טעים. החזרנו את המנה למטבח (לא חוייבנו עליה).




מנת ספיישל "שרימפס קריסטל" - מגיעה עם קרעי פסטה, סלקים אפויים, באקצ'וי ואספרגוס. המנה הכי טובה שאכלנו אבל עדיין אני לא יכולה להגיד ש"נפלתי" ממנה, היא הייתה פשוט הכי טעימה ביחס לכל השאר.



לגבי היינות - שם העשיקה בשיאה. מבחר הכוסות הוא מצומצם ביותר, כך שבקלות תוכלו למצוא את עצמכם נאלצים לבחור בכוסות במחירים מופקעים של עד 68 ש"ח, או "להמר" על בקבוק יין שלא טעמתם. מחירו של בקבוק היין הזול ביותר הוא 170 ש"ח אבל במהרה המחירים חוצים את רף ה-300 וה-400 ומטפסים למספרים גבוהים מאוד. בדומה לכוסות, גם מבחר בקבוקי היין במחירים שפויים הוא דל מאוד.

ביקשנו לטעום ממבחר הכוסות הקטן יין שמזכיר מרלו/מלבק/משהו דומה, והמלצר הביא לנו דברים אחרים לחלוטין. לאחר הצצה בתפריט בחרנו בבקבוק של הרי יהודה שעשה את העבודה. ניכר שהמלצר לא עבר שום הדרכה מקצועית.


בקינוחים:




סופלה שוקולד (54 ש"ח) - הוגש עם גלידת קרמל מלוח, היה טעים. לגבי הגודל - ממשיך את הקו ה"מינימליסטי" של המקום (עשיתי חסד עם זוית הצילום).



מוס גבינה ותותים (48 ש"ח) - טעים, אבל יותר יפה מטעים.


נסיים בטוב: מסקרפונה תפוחים (קינוח ספיישל, 52 ש"ח)- קינוח בהחלט מוצלח ואיכותי. הטעמים השתלבו, הטקסטורות היו שונות ומעניינות. נהננו ממנו מאוד.



מה שהיה הכי נורא, זה שלמרות שהוזמנו 6 מנות ראשונות וביניים, עיקרית לכל סועד, 3 קינוחים ובקבוק יין, יצאנו 8 סועדים רעבים מהמסעדה.


אני מניחה שהבנתם שלא היה מדובר בביקור עם מעידה חד פעמית. לא הייתה בעיה חריגה עם השירות, אלא בעיקר עם הטעמים, המחירים, גודל המנות וחוסר המקצועיות והשקיפות הכוללים. התלוננו על כך למלצר שלא הייתה לו תשובה הגונה לתת.

התחושה הזאת שחוויתי של מסעדת שף במסווה, מחיר גבוה יותר ככל שהמנה יותר קטנה, הייתה מאוד מבאסת.


אם יש מקום שסימנתי עליו V בהגעה ו-X בסוף הביקור הוא פופינה, ואליה לא אשוב.



לסיכום:

מחיר: אין תמורה למחיר. 2000+ ש"ח ל-8 סועדים שיצאו רעבים מהמסעדה.

שירות: לא מאוד מקצועי, אך לא היו תקלות מיוחדות.

טעם: אם תעצמו עיינים ותטעמו לא תחשבו שאתם במסעדת שף (טוב, גם בעיניים פתוחות). לא היה מספיק טוב.

רעש: לא רועש.

עיצוב: יפה. ניכרת ההשקעה.

מידת ניקיון: המסעדה נקייה. במהלך הארוחה עלה ריח חריף של ביוב באוויר ולקח זמן לטפל בתקלה (ישבנו בפנים).

הערות: הזמינו מקום מראש (אם בחרתם ללכת בכל זאת..).

כתובת: אחד העם 3, נווה צדק, תל-אביב.

שעות פתיחה: א'-ה' 18:30-23:30, ו' 18:00-23:30, ש' 12:00 – 15:00, 18:30-23:30. (המטבח נסגר ב23:30 והמסעדה פועלת עד אחרון הלקוחות).

טלפון: 03-575-7477

הזמנות אונליין: https://ontopo.co.il/popina


תפריט ערב:


Коментарі


bottom of page