top of page

דיסקו טוקיו DISCO TOKYO

"דיסקו טוקיו" הוא ביסטרו יפני מבית הקבוצה הקולינרית המדהימה R2M שתמיד נותנת לי חוויה מוצלחת בכל אחד מהמקומות שלה (קופיבר, דליקטסן, הרצל 16, בראסרי, הוטל מונטיפיורי, בייקרי וקרם).

מסעדת "דיסקו טוקיו" היא חלקה קטנה מהחלל של הרצל 16 - בית קפה בבוקר, שדרך הצהריים ועד לשעות הערב מקבל נגיעות יותר ויותר יפניות, כמסעדה קלילה/בר. דיסקו טוקיו היא מסעדה "רצינית" יותר ומוקפדת יותר מהרצל 16.


הגעתי לשולחן עבור ארבעה אנשים ב"דיסקו טוקיו", שמעוצבת במראה די פשוט אבל מלווה בנגיעות שיוצרות מראה אסתטי-מינימליסטי אבל לא "מסודר מידי". המסעדה מתגאה במטבח פתוח שממנו ודאי יהנו מאוד יושבי הבר.

החלל די קטן וצפוף וגם השולחן שהזמנתי לארבעה סועדים, היה מעט צפוף מידי.



מטבח פתוח


וישר ולעניין, לאוכל:

התפריט מחולק ל-3 קטגוריות, בגדלים שונים- ראשונות, ביניים ועיקריות (אם כי באופן כללי לא התרשמתי לטובה מגודל המנות בכל הקטגוריות, ההבדלים לא בלטו במיוחד).


התחלנו עם פתיחון נהדר של פאף שרימפס. מגיע יחד עם איולי טוגראשי ומלפפונים כבושים ולגמרי פתח לי את התאבון. הצילחות היה אסתטי וכבר בשלב הזה הבנתי שיש דגש על הנראות הכוללת, גם ברמת הכלים שמחברים לסגנון היפני של המסעדה.



בחרנו בקונספט המתבקש במקום, שיירינג:

בחלקת הראשונות:


יאקי באן (18 ש"ח) - כמו מנת לחם, אבל בסגנון יפני. מדובר בבאן מאודה וצרוב שהוגש לצד איולי מיסו חריף, שלא היה חריף אבל היה מאוד טעים. מדובר אמנם רק בבאן, אבל הוא היה ענני, חם, פריך ועדין. הזמנו ממנו מנה נוספת מרוב שהיה מוצלח וכיפי.

סלט עגבניות (46 ש"ח) - רענן וטרי, בהחלט מיוחד. אם אתם "זהירים" באוכל המנה הזו אולי תהיה מיוחדת מידי בשבילכם כיוון שיש בה הרבה ירוקים אסייתים שונים שמכניסים ארומות שחלקן לא מאוד סטנדרטיות בטעמן.

טרטר טונה (58 ש"ח) - מסתבר שקיים בשני נוסחים, ומשתנה לפי התפריט היומי. הנוסח שאני טעמתי היה עם שמנת חמוצה, בזיליקום תאילנדי, מלפפונים (למקרה שפספסתם) ורוטב פונזו (רוטב יפני על בסיס סויה עם דברים נוספים, טעמו חמצמץ-מלוח). הדג היה טרי אבל משהו במנה ככלל לא ממש עבד לי, היה איזשהו טעם שתלטני לא מזוהה שהוציא את המנה מאיזון ומהעדינות של שאר חומרי הגלם שהיו בה.




ביניים:

ארטישוק הרצל (44 ש"ח) - ארטישוק בחמאת מיסו וצ'רביל - מנה אסתטית וטובה, אם כי טעמתי מנות ארטישוק הרבה יותר מוצלחות בעבר. בעייני זה חומר גלם שמשתלב הרבה יותר טוב במטבח האיטלקי וכאן זה היה מעט מאולץ. אציין לחיוב שבמנה היו חתיכות צ'יפס בטטה דקות שהיו קראנצ'יות והוסיפו עוד מרקם, טעם ועניין למנה ודווקא השתלבו טוב.



דאמפלינג זנב שור (54 ש"ח) - המנה הגיעה בקונסומה בקר (בפשטות, מעין מרק צח עם ציר בקר, שנחשב למרק צח יותר איכותי בתהליך הבישול וההכנה שהוא עובר). נראה אמנם דל ושקוף אבל כיוון ששולקים את הדמאפלינג מהקערה עם כף ושותים מעט מהקונסומה עם הביס הוא נהיה מאוד ייחודי ועדין. מילוי זנב השור היה ממש טוב, אם כי הרגיש לי שהיה אפשר להוסיף עוד קצת בשר כי זו הייתה כמות ממש קטנה לכל כיסון.



שומאי (48 ש"ח) - המנה בהחלט הכי מרשימה במראה שהוגשה לנו אבל לגבי הטעם הספקות עלו ברגע שלקחתי את הביס הראשון. כואב לי מאוד להגיד את זה אבל העוף בפנים עשה לי אסוציאציה לעוף מכובס מדוכן דים-סאם מפוקפק. יתכן שהתחושה נבעה מכך שמרקם העוף היה דייסתי ורטוב מהרוטב שליווה את המנה, ואולי כאן הטעות. מבחינת גודלה, הכמות נדיבה.



עיקריות:



שרימפס קלאמרי (74 ש"ח) - מנה שקיבלה המון שבחים מהמלצרים אז בהמלצתם בחרנו בה. הם שכחו רק לציין שהמנה מאוד קטנה, על אף שהיא בחלקת העיקריות. בעייני, יכלו להעשיר את המנה בעוד קוביות אורז צרובות (יאקי-אוניגירי) שליוו אותה שהיו קריספיות ומעט חמצמצות והיוו שדרוג מעניין למנה. אם הייתי מזמינה אותה כעיקרית לבד זה היה ממש לא קרוב למשביע. השרימפס והקלאמרי היו טובים אך כמותם במנה לא הייתה גדולה.



ג'ינג'יס חאן (152 ש"ח) - הגשה מעניינת במעין קופסת מתכת סגורה שנפתחת בשולחן. המנה מגיעה עם בשר טלה חתוך לקוביות, מעין לאפה יפנית, חסה, ירוקים וממרחים שונים. לקחו מנה עם טעמים יפניים אבל נתנו לה "אופי" הרבה יותר ישראלי, מנה בהרכבה אישית. ממש נחמדה לחלוקה אבל לא מאוד גדולה ביחס למחירה. מוגדרת ל-2 סועדים בתפריט.



לקינוח: פנקוטה תה יסמין (42 ש"ח) - טעמים סופר עדינים, קינוח קליל ומעולה. הגודל שלו היה לא פרופורציונלי ביחס לשאר המנות, שכן דווקא הוא היה הכי גדול באופן יחסי לקינוחים במסעדות אחרות. הגיע עם קראסט של שומשום שהיה ממש טוב גם הוא.



לגבי השירות: התנהל כשורה רוב הזמן, אבל מתי גיליתי שהוא לא ממש טוב? כשביקשתי מים 4 פעמים, ממספר מלצרים שונים והם סיננו את הבקשה שלי מאוזניהם שוב ושוב. משום מה כל האוכל יצא די מהר בלי עיכובים ותקלות, כך גם עבור כוסות היין והטעימות שלהן ובקבוקי הפררלה, ככה שהרגיש לי שאם הייתי מזמינה מים מינרליים ולא קנקן מים כנראה שהם היו מגיעים מיד אחרי הבקשה הראשונה.


לסיכום:

מחיר: עבור 9 מנות (4 ראשונות, 3 ביניים, 2 עיקריות), קינוח, 5 כוסות יין ו-2 בקבוקי סודה פררלה - 844 ש"ח ל-4 סועדים לפני טיפ. פחות מ-250 ש"ח לאדם, יצאנו שבעים מאוד.

שירות: טוב.

טעם: כל מנה הייתה מאוד ייחודית אם כי היו מנות מוצלחות יותר וכאלו שפחות. בסך הכל, טעים.

רעש: החלל די צפוף אבל הצלחתי לנהל שיחה ללא בעיה.

עיצוב: הושקעה מחשבה בעיצוב והתוצאה מינימליסטית ויפה.

מידת ניקיון: נקי. השירותים קצת פחות.

הערות: הזמינו מקום מראש.

כתובת: הרצל 16, תל-אביב.

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 12:00-16:00, 18:30-23:00, ימים ו'-ש' 18:30-23:00.

טלפון: 03-5544300

הזמנת מקום אונליין: https://tgm-rsv.tabit.cloud/5a23d9480316e429004ee99a/booking/search


תפריט (חלק מהמנות משתנות על בסיס יומי):


Comments


bottom of page